Empatyczne TUS-y. Projekt: Baza

Te zajęcia są dla Twojego dziecka (6-8 lat) jeśli:
– martwisz się, że dziecko nie radzi sobie w kontakcie z innymi dziećmi albo nie ma
kolegów,
– zauważasz u dziecka agresję, nadpobudliwość, wycofanie, nieśmiałość albo inne
zachowania, które Cię niepokoją,
– samo dziecko sygnalizuje trudności w kontakcie z innymi,
– usłyszałaś/eś od szkoły, że jest jakiś problem z zachowaniem dziecka.
Dziecko już od urodzenia jest istotą społeczną, czasem jednak z różnych przyczyn trudno
jest mu funkcjonować w grupie. Nie zawsze rodzice są świadomi, że dziecko zupełnie
inaczej może działać w domu, a inaczej w grupie rówieśniczej. Miejscem spotkań z innymi
dziećmi jest szkoła, a ta często nie ma przestrzeni na zajmowanie się trudnościami. Dlatego
stworzyłyśmy miejsce, gdzie w empatyczny sposób zaopiekujemy się obszarem
umiejętności społecznych.
Empatyczne TUS-y
To przestrzeń na pogłębianie świadomości siebie, swoich zasobów i granic. Celem zajęć nie
jest naprawienie dziecka, lecz stworzenie mu takich warunków, w których będzie mogło
uczyć się siebie: rozpoznawać sygnały płynące z ciała, namierzać stresory i szukać strategii
radzenia sobie z nimi. Uważny dorosły pomoże mu nazwać emocje i potrzeby, poszukamy
sposobów na ich wyrażanie i regulację. Nieuniknione konflikty będą okazją do przyglądania
się swoim niezaspokojonym potrzebom i stawiania granic. Prowadzące przez modelowanie
będą pokazywać jak można się zachować w trudnych sytuacjach. Skupimy się na
budowaniu relacji między dziećmi i dorosłymi.
Dlaczego te zajęcia będą atrakcyjne dla dzieci?
Zajęcia będą mieć charakter niedyrektywny, co oznacza, że pracować będziemy na tym co
wykreują dzieci, używając przestrzeni i licznych materiałów. Pozwoli to na budowanie relacji
w naturalny sposób, testowanie własnej sprawczości i sprawdzanie się w różnych rolach w
kontaktach z innymi, a jednocześnie dostarczy dużo zabawy.
Empatyczne TUS-y są autorskim programem, napisanym wraz z Bliskim Miejscem,
czerpiącym z
– rodzicielstwa bliskości,
– pedagogiki Jaspera Juula,
– NVC,
– koncepcji self-reg
– neurodydaktyki.
Zajęcia poddajemy superwizji u Agnieszki Stein.
INFORMACJE PRAKTYCZNE:
Warunkiem zakwalifikowania dziecka na zajęcia jest wcześniejsze spotkanie z rodzicem, a
następnie z dzieckiem. Celem konsultacji jest wzajemne poznanie swoich potrzeb, a także
sprawdzenie czy te zajęcia są w stanie te potrzeby spełnić. Koszt obu konsultacji to 60 zł.
START: 6 listopada 2018
CYKL: 10 spotkań po 1h 45min
TERMIN: wtorki, godz. 16:30-18:15
WIEK: 6-8 lat
LICZBA UCZESTNIKÓW: 6-8
CENA ZA CYKL: 1000zł *
MIEJSCE: Blisko – nasze miejsce na Bielanach, ul. Chlewińska 18, Warszawa
ZAPISY: mailowo- empatycznetusy@gmail.com lub telefoniczne- 516992924
*Opłatę za udział dziecka w zajęciach należy wnieść w całości w terminie 7 dni po
zakwalifikowaniu dziecka do grupy (jednak nie później niż 3 dni przed rozpoczęciem zajęć).
Zajęcia wystartują przy zapisie min. szóstki dzieci.
PROWADZĄCE ZAJĘCIA:
Wioleta Genow – psycholog (specjalizacja rozwojowo-wychowawcza), trenerka komunikacji
opartej na empatii, terapeutka, animatorka. Wspierała dzieci z trudnościami rozwojowymi w
Centrum Wspierania Rozwoju Esperi i w terapii domowej. Przez rok towarzyszyła dzieciom
w roli mentorki w Wolnej Szkole Przygoda, pracowała z dziećmi na licznych obozach
terapeutycznych i bliskościowych. Przeprowadziła kilkaset godzin warsztatów dla dzieci
szkolnych i przedszkolnych z szeroko pojętej edukacji psychologicznej. Pasjonatka ruchu,
gotowania i spontanicznych wypraw.
Joanna Szymańska – studentka 4 roku psychologii, odbyła staż Treningu Umiejętności
Społecznych w Fundacji Bullerbyn. Po szkoleniu z Rodzicielstwa Bliskości dla
profesjonalistów oraz RB dla profesjonalistów w edukacji a także rocznym stażu w Akademii
Bullerbyn. Członkini stowarzyszenia Rodzice Razem. Mama 2 letniej córeczki i opiekunka 10
letniego chłopca. Kiedy tylko może pływa na kitesurfingu a także buduje i remontuje,
projektuje.